NOVETATS ORDRE ANUAL DE VEDES 2017/2018
Representació Territorial de Lleida
Federació Catalana de Caça
REPRESENTACIÓ TERRITORIAL DE LLEIDA de la Federació Catalana de Caça
C/. Ramon Soldevila, 7 altell 25002 Lleida Tel. 973279344 Fax 973279117 info@fclleida.cat
NOVETATS ORDRE ANUAL DE VEDES 2017/2018
• Punt 2. Inici de la caça menor el dia 8 d’octubre, fi el dia 4 de febrer. Major (senglar) del 3
de setembre al 25 de març. La mitja veda a Barcelona, Catalunya Central , Tarragona i Terres de
l’Ebre s’inicia el dia 20 d’agost (diumenge), a Lleida i Girona el 15 (dimarts).
• Punt 3: S’ha inclòs la prohibició de caçar la perdiu xerra de muntanya dins dels terrenys
cinegètics d’aprofitament comú, per reduir la potencialitat de caça i afavorir la conservació de les
seves poblacions, sobretot en les zones d’alta muntanya del Pirineu oriental.
• Punt 4.4: S’incorpora aquest nou punt que fa referència al rastre amb gos d’animals ferits en
l’exercici de la caça major. Els objectius d’aquest nou apartat són:
(a) sacrificar quan abans els animals greument ferits durant l’activitat cinegètica;
(b) reduir el risc d’accidents de trànsit que els exemplars ferits poden provocar.
• Punt 5: S’ha substituït la referència a les àrees privades de caça en el segon paràgraf per
terrenys cinegètics de regim especial, atès que la prohibició de caçar major així com les excepcions
també han de ser d’aplicació a les reserves nacionals de caça (RNC) i a les zones de caça controlada
(ZCC) limítrofes als terrenys cinegètics d’aprofitament comú més grans de 25 ha i menors de 200 ha.
• Punt 6: S’ha afegit un nou paràgraf que fa referència a les autoritzacions excepcionals que
es puguin atorgar per part del departament competent en matèria de biodiversitat (DTES) per al
control d’espècies no cinegètiques.
• Punt 8.1: S’ha introduït la possibilitat que les senyals puguin ser d’altres materials diferents
a la xapa metàl•lica, metre sigui resistent a les inclemències atmosfèriques. També es proposa, que es
reforci el cartell informatiu amb l’autorització que atorga l’ajuntament per tancar camins, amb un
sistema prou visible que travessi el camí de banda a banda per impedir l’accés i evitar riscos.
• Punt 8.3: S’inclouen també les zones de seguretat en els supòsits en que calgui que els
gossers hagin de reconduir algun exemplar de caça major que hagin entrat en aquest tipus de
terrenys, quan siguin limítrofs a una àrea privada de caça.
• Punt 9.1: Es clarifica quan i on s’han de col•locar aquests precintes, en funció de la
modalitat de cacera.
• Punt 10.1: S’incorpora un supòsit que permet tramitar autoritzacions excepcionals per
capturar les espècies cinegètiques que causin danys, no només quan aquests danys es produeixin sinó
també quan, pel tipus de conreu, abundància de l’espècie i època de l’any, es prevegi que es
produiran donat els antecedents d’anys anteriors en la mateixa zona.
• Punt 10.3: S’ha modificat l’apartat f), amb la finalitat de que es pugui donar cobertura a les
autoritzacions excepcionals generals (de durada semestral o anual), en què a priori no existeix una
llista nominativa de caçadors ja que aquesta es confegeix amb caràcter previ a l’actuació de control.
Representació Territorial de Lleida
Federació Catalana de Caça
www.fclleida.cat
REPRESENTACIÓ TERRITORIAL DE LLEIDA de la Federació Catalana de Caça
C/. Ramon Soldevila, 7 altell 25002 Lleida Tel. 973279344 Fax 973279117 info@fclleida.cat
D’aquesta manera es facilitarà el procediment d'autorització, sobretot a les zones de seguretat quan
els ajuntaments han de donar resposta a conflictes.
• Punt 10.6: Es millora la redacció i s’introdueix un aclariment respecte a quan s’ha de
comunicar, ja que s’ha detectat que algunes de les comunicacions es realitzen amb molta anticipació
i per diversos dies, sense que desprès es pugui determinar quan es va realitzar realment la cacera.
• Punt 10.7: En aquest punt es redueixen les zones de la demarcació de Lleida on es prorroga
la temporada de caça de les espècies que s’esmenten, alhora que es limita aquesta pròrroga, atès que
els danys pels quals es motivava la seva inclusió ja no es donen en aquestes zones excloses, ni més
enllà del 18 febrer, perquè la producció d’olives ja s’ha recollit.
• Punt 14.14. Es prohibeix la repoblació amb guatlla japonesa i els seus híbrids.
• Punt 14.18: Correspon al punt que va ser introduït per la Resolució ARP/2848/2016, de 13
de desembre. Per comercialització de la Carn de Caça s’ha modificat el seu redactat per fer-lo més
entenedor i evitar confusions, i s’ha introduït també als cabirols i les femelles i joves de cérvols i de
daines en aquesta prohibició. Això està motivat per:
(a) Cal incrementar la vigilància sanitària d’aquestes espècies i és el sistema que assegura un major
nombre de mostres;
(b) Disminueix el nombre de residus sense control en el medi natural;
(c) Disminueix el risc de transmissió de patologies, i
(d) L’exclusió dels mascles de daina i cérvol rau en la dificultat per a transportar-lo des del punt de
cacera.
• Punt 15.2: Es tracta d’un nou punt per tal que els caçadors coneguin el que ja disposa la
legislació vigent, però que arran dels tràgics fets d’Aspa han permès constatar que part del col•lectiu
encara desconeix.
• Punt 15.3: També és un punt de nova proposta que pretén lluitar contra el furtivisme,
sobretot en aquests espais donada la seva importància en la conservació de les espècies cinegètiques.
• Punt 16. La recollida de cartutxos serà IMMEDIATA.
• Punt 17. Qualsevol Competició de caça s’emet a proposta de la FCC i amb la conformitat
dels propietaris dels terrenys
Àlex Cuadros
Nota: Cal recordar que això és un resum i no exclou de la lectura en detall del contingut de la
resolució.
Representació Territorial de Lleida
Federació Catalana de Caça
www.fclleida.cat
REPRESENTACIÓ TERRITORIAL DE LLEIDA de la Federació Catalana de Caça
C/. Ramon Soldevila, 7 altell 25002 Lleida Tel. 973279344 Fax 973279117 info@fclleida.cat
NOVETATS ORDRE ANUAL DE VEDES 2017/2018
• Punt 2. Inici de la caça menor el dia 8 d’octubre, fi el dia 4 de febrer. Major (senglar) del 3
de setembre al 25 de març. La mitja veda a Barcelona, Catalunya Central , Tarragona i Terres de
l’Ebre s’inicia el dia 20 d’agost (diumenge), a Lleida i Girona el 15 (dimarts).
• Punt 3: S’ha inclòs la prohibició de caçar la perdiu xerra de muntanya dins dels terrenys
cinegètics d’aprofitament comú, per reduir la potencialitat de caça i afavorir la conservació de les
seves poblacions, sobretot en les zones d’alta muntanya del Pirineu oriental.
• Punt 4.4: S’incorpora aquest nou punt que fa referència al rastre amb gos d’animals ferits en
l’exercici de la caça major. Els objectius d’aquest nou apartat són:
(a) sacrificar quan abans els animals greument ferits durant l’activitat cinegètica;
(b) reduir el risc d’accidents de trànsit que els exemplars ferits poden provocar.
• Punt 5: S’ha substituït la referència a les àrees privades de caça en el segon paràgraf per
terrenys cinegètics de regim especial, atès que la prohibició de caçar major així com les excepcions
també han de ser d’aplicació a les reserves nacionals de caça (RNC) i a les zones de caça controlada
(ZCC) limítrofes als terrenys cinegètics d’aprofitament comú més grans de 25 ha i menors de 200 ha.
• Punt 6: S’ha afegit un nou paràgraf que fa referència a les autoritzacions excepcionals que
es puguin atorgar per part del departament competent en matèria de biodiversitat (DTES) per al
control d’espècies no cinegètiques.
• Punt 8.1: S’ha introduït la possibilitat que les senyals puguin ser d’altres materials diferents
a la xapa metàl•lica, metre sigui resistent a les inclemències atmosfèriques. També es proposa, que es
reforci el cartell informatiu amb l’autorització que atorga l’ajuntament per tancar camins, amb un
sistema prou visible que travessi el camí de banda a banda per impedir l’accés i evitar riscos.
• Punt 8.3: S’inclouen també les zones de seguretat en els supòsits en que calgui que els
gossers hagin de reconduir algun exemplar de caça major que hagin entrat en aquest tipus de
terrenys, quan siguin limítrofs a una àrea privada de caça.
• Punt 9.1: Es clarifica quan i on s’han de col•locar aquests precintes, en funció de la
modalitat de cacera.
• Punt 10.1: S’incorpora un supòsit que permet tramitar autoritzacions excepcionals per
capturar les espècies cinegètiques que causin danys, no només quan aquests danys es produeixin sinó
també quan, pel tipus de conreu, abundància de l’espècie i època de l’any, es prevegi que es
produiran donat els antecedents d’anys anteriors en la mateixa zona.
• Punt 10.3: S’ha modificat l’apartat f), amb la finalitat de que es pugui donar cobertura a les
autoritzacions excepcionals generals (de durada semestral o anual), en què a priori no existeix una
llista nominativa de caçadors ja que aquesta es confegeix amb caràcter previ a l’actuació de control.
Representació Territorial de Lleida
Federació Catalana de Caça
www.fclleida.cat
REPRESENTACIÓ TERRITORIAL DE LLEIDA de la Federació Catalana de Caça
C/. Ramon Soldevila, 7 altell 25002 Lleida Tel. 973279344 Fax 973279117 info@fclleida.cat
D’aquesta manera es facilitarà el procediment d'autorització, sobretot a les zones de seguretat quan
els ajuntaments han de donar resposta a conflictes.
• Punt 10.6: Es millora la redacció i s’introdueix un aclariment respecte a quan s’ha de
comunicar, ja que s’ha detectat que algunes de les comunicacions es realitzen amb molta anticipació
i per diversos dies, sense que desprès es pugui determinar quan es va realitzar realment la cacera.
• Punt 10.7: En aquest punt es redueixen les zones de la demarcació de Lleida on es prorroga
la temporada de caça de les espècies que s’esmenten, alhora que es limita aquesta pròrroga, atès que
els danys pels quals es motivava la seva inclusió ja no es donen en aquestes zones excloses, ni més
enllà del 18 febrer, perquè la producció d’olives ja s’ha recollit.
• Punt 14.14. Es prohibeix la repoblació amb guatlla japonesa i els seus híbrids.
• Punt 14.18: Correspon al punt que va ser introduït per la Resolució ARP/2848/2016, de 13
de desembre. Per comercialització de la Carn de Caça s’ha modificat el seu redactat per fer-lo més
entenedor i evitar confusions, i s’ha introduït també als cabirols i les femelles i joves de cérvols i de
daines en aquesta prohibició. Això està motivat per:
(a) Cal incrementar la vigilància sanitària d’aquestes espècies i és el sistema que assegura un major
nombre de mostres;
(b) Disminueix el nombre de residus sense control en el medi natural;
(c) Disminueix el risc de transmissió de patologies, i
(d) L’exclusió dels mascles de daina i cérvol rau en la dificultat per a transportar-lo des del punt de
cacera.
• Punt 15.2: Es tracta d’un nou punt per tal que els caçadors coneguin el que ja disposa la
legislació vigent, però que arran dels tràgics fets d’Aspa han permès constatar que part del col•lectiu
encara desconeix.
• Punt 15.3: També és un punt de nova proposta que pretén lluitar contra el furtivisme,
sobretot en aquests espais donada la seva importància en la conservació de les espècies cinegètiques.
• Punt 16. La recollida de cartutxos serà IMMEDIATA.
• Punt 17. Qualsevol Competició de caça s’emet a proposta de la FCC i amb la conformitat
dels propietaris dels terrenys
Àlex Cuadros
Nota: Cal recordar que això és un resum i no exclou de la lectura en detall del contingut de la
resolució.
Representació Territorial de Lleida
Federació Catalana de Caça
www.fclleida.cat
REPRESENTACIÓ TERRITORIAL DE LLEIDA de la Federació Catalana de Caça
C/. Ramon Soldevila, 7 altell 25002 Lleida Tel. 973279344 Fax 973279117 info@fclleida.cat
NOVETATS ORDRE ANUAL DE VEDES 2017/2018
• Punt 2. Inici de la caça menor el dia 8 d’octubre, fi el dia 4 de febrer. Major (senglar) del 3
de setembre al 25 de març. La mitja veda a Barcelona, Catalunya Central , Tarragona i Terres de
l’Ebre s’inicia el dia 20 d’agost (diumenge), a Lleida i Girona el 15 (dimarts).
• Punt 3: S’ha inclòs la prohibició de caçar la perdiu xerra de muntanya dins dels terrenys
cinegètics d’aprofitament comú, per reduir la potencialitat de caça i afavorir la conservació de les
seves poblacions, sobretot en les zones d’alta muntanya del Pirineu oriental.
• Punt 4.4: S’incorpora aquest nou punt que fa referència al rastre amb gos d’animals ferits en
l’exercici de la caça major. Els objectius d’aquest nou apartat són:
(a) sacrificar quan abans els animals greument ferits durant l’activitat cinegètica;
(b) reduir el risc d’accidents de trànsit que els exemplars ferits poden provocar.
• Punt 5: S’ha substituït la referència a les àrees privades de caça en el segon paràgraf per
terrenys cinegètics de regim especial, atès que la prohibició de caçar major així com les excepcions
també han de ser d’aplicació a les reserves nacionals de caça (RNC) i a les zones de caça controlada
(ZCC) limítrofes als terrenys cinegètics d’aprofitament comú més grans de 25 ha i menors de 200 ha.
• Punt 6: S’ha afegit un nou paràgraf que fa referència a les autoritzacions excepcionals que
es puguin atorgar per part del departament competent en matèria de biodiversitat (DTES) per al
control d’espècies no cinegètiques.
• Punt 8.1: S’ha introduït la possibilitat que les senyals puguin ser d’altres materials diferents
a la xapa metàl•lica, metre sigui resistent a les inclemències atmosfèriques. També es proposa, que es
reforci el cartell informatiu amb l’autorització que atorga l’ajuntament per tancar camins, amb un
sistema prou visible que travessi el camí de banda a banda per impedir l’accés i evitar riscos.
• Punt 8.3: S’inclouen també les zones de seguretat en els supòsits en que calgui que els
gossers hagin de reconduir algun exemplar de caça major que hagin entrat en aquest tipus de
terrenys, quan siguin limítrofs a una àrea privada de caça.
• Punt 9.1: Es clarifica quan i on s’han de col•locar aquests precintes, en funció de la
modalitat de cacera.
• Punt 10.1: S’incorpora un supòsit que permet tramitar autoritzacions excepcionals per
capturar les espècies cinegètiques que causin danys, no només quan aquests danys es produeixin sinó
també quan, pel tipus de conreu, abundància de l’espècie i època de l’any, es prevegi que es
produiran donat els antecedents d’anys anteriors en la mateixa zona.
• Punt 10.3: S’ha modificat l’apartat f), amb la finalitat de que es pugui donar cobertura a les
autoritzacions excepcionals generals (de durada semestral o anual), en què a priori no existeix una
llista nominativa de caçadors ja que aquesta es confegeix amb caràcter previ a l’actuació de control.
Representació Territorial de Lleida
Federació Catalana de Caça
www.fclleida.cat
REPRESENTACIÓ TERRITORIAL DE LLEIDA de la Federació Catalana de Caça
C/. Ramon Soldevila, 7 altell 25002 Lleida Tel. 973279344 Fax 973279117 info@fclleida.cat
D’aquesta manera es facilitarà el procediment d'autorització, sobretot a les zones de seguretat quan
els ajuntaments han de donar resposta a conflictes.
• Punt 10.6: Es millora la redacció i s’introdueix un aclariment respecte a quan s’ha de
comunicar, ja que s’ha detectat que algunes de les comunicacions es realitzen amb molta anticipació
i per diversos dies, sense que desprès es pugui determinar quan es va realitzar realment la cacera.
• Punt 10.7: En aquest punt es redueixen les zones de la demarcació de Lleida on es prorroga
la temporada de caça de les espècies que s’esmenten, alhora que es limita aquesta pròrroga, atès que
els danys pels quals es motivava la seva inclusió ja no es donen en aquestes zones excloses, ni més
enllà del 18 febrer, perquè la producció d’olives ja s’ha recollit.
• Punt 14.14. Es prohibeix la repoblació amb guatlla japonesa i els seus híbrids.
• Punt 14.18: Correspon al punt que va ser introduït per la Resolució ARP/2848/2016, de 13
de desembre. Per comercialització de la Carn de Caça s’ha modificat el seu redactat per fer-lo més
entenedor i evitar confusions, i s’ha introduït també als cabirols i les femelles i joves de cérvols i de
daines en aquesta prohibició. Això està motivat per:
(a) Cal incrementar la vigilància sanitària d’aquestes espècies i és el sistema que assegura un major
nombre de mostres;
(b) Disminueix el nombre de residus sense control en el medi natural;
(c) Disminueix el risc de transmissió de patologies, i
(d) L’exclusió dels mascles de daina i cérvol rau en la dificultat per a transportar-lo des del punt de
cacera.
• Punt 15.2: Es tracta d’un nou punt per tal que els caçadors coneguin el que ja disposa la
legislació vigent, però que arran dels tràgics fets d’Aspa han permès constatar que part del col•lectiu
encara desconeix.
• Punt 15.3: També és un punt de nova proposta que pretén lluitar contra el furtivisme,
sobretot en aquests espais donada la seva importància en la conservació de les espècies cinegètiques.
• Punt 16. La recollida de cartutxos serà IMMEDIATA.
• Punt 17. Qualsevol Competició de caça s’emet a proposta de la FCC i amb la conformitat
dels propietaris dels terrenys
Àlex Cuadros
Nota: Cal recordar que això és un resum i no exclou de la lectura en detall del contingut de la
resolució.

No hay comentarios:
Los comentarios nuevos no están permitidos.